Modernizál a posta
Az ígéretek szerint teljes fordulatszámon üzemel szeptember elsejétől a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszere. Végre ezt is megértük: az ajánlott és tértivevényes küldemények útját is nyomon lehet követni a Posta honlapján és a vonatkozó mobilapplikáció segítségével.
Odaért-e
a küldemény, amit feladtunk két napja? Hamarosan nem kell ezen aggódnunk és a
postásokat sem kell zaklatni efféle kérdésekkel. A Magyar Posta ugyanis ősztől
indítja elektronikus kézbesítési rendszerét, melynek kifejlesztésére társaság
2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást
fordított – írta meg a Világgazdaság.
Jenei
János, a cég IT-megoldásokért felelős igazgatója a lapnak elmondta: az
elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül a küldeményazonosítók megadásával
az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik majd nyomon
az ajánlott és a tértivevényes levelek útját. A papír alapú tértivevények év
végi kivezetését kormányrendelet írja elő, januártól csak elektronikusan
hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések a hivatalos iratokat
feladók számára.
Jenei
János kiemelte: az állami hátterű cég a következő két-három évben nagyszabású
digitális átalakuláson esik át. A kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót
foglalkoztató cégnél 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási
ponton, postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban - mutatott rá.
A
kézbesítés elektronikussá tételével az ügyfél számára átláthatóvá, ezáltal
biztonságosabbá válik a folyamat, a Posta számára pedig hatékonyabb lesz a kézbesítés,
gyorsul a feldolgozás. A levelek után a következő 2-3 évben az automatizált
csomagfeldolgozás és csomagkézbesítés kifejlesztése lesz a fő irány a Magyar
Postánál. Hozzátették: az ajánlott és a hivatalos levelek már év eleje óta
követhetőek.
(forrás:
privatbankar.hu, fotó: posta.hu, pixabay.com)