Idén 35 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
Az adventi ünnepi készülődés az ajándék-vadászat legaktívabb időszaka is egyben. Ebből az alkalomból, az Árukereső.hu a GKI Digital közreműködésével idén is megvizsgálta a magyar internethasználók ajándékvásárlási terveit.
A felmérésből kiderült, hogy az ünnep
közeledtével sokkal nyitottabbak vagyunk az online vásárlásra: az internetezők
85 százaléka sorban állás helyett már inkább online rendelné az ajándékokat.
Átlagosan hat embert tervezünk megajándékozni, a költségkeret pedig 14
százalékkal több, mint tavaly - várhatóan 35 ezer forint körül alakul majd.
6 embernek veszünk ajándékot
Az internetezők idén karácsonykor átlagosan
legalább 6 főt szeretnének megajándékozni, főként a szűk családon belül. Ezért
már a megfelelő ajándékok felkutatása és a beszerzési forrásuk kiválasztása sem
egyszerű feladat.
Ha ajándékról van szó, akkor a termék
kiválasztásakor a megkérdezettek közel 60 százaléka az ár-érték arányt
figyelembe véve, igyekszik minőségi ajándékokkal örömet szerezni.
Az internetezők
az online vásárlásra voksolnak
Az internetezők 85 százaléka online tervezi
beszerezni a karácsonyi ajándékokat. A magas arány mellett azonban az online
vásárlás várhatóan nem fogja tudni teljes egészében kiváltani az offline
üzletek szerepét: bevásárlóközpontokban, plázákban minden második és egyéb
boltokban, szaküzletekben minden harmadik internetező fog körbe nézni, hogy
szeretteinek karácsonyi ajándékokat vásároljon.
Már a megfelelő
ajándék kiválasztása sem egyszerű feladat
A webet böngészve ezért az internetezők a
vásárlások előtt alaposan tájékozódnak, jellemzően több webáruház kínálatában is szétnéznek Az ajándékok utáni vadászatban
a vásárlást tervezők kétharmada legalább három forrásra fog támaszkodni.
Ráadásul a karácsonyi időszak kihagyhatatlan
online akciói egyre nagyobb csábítást jelentenek még azok számára is akik, az
év többi időszakában szívesebben járnak személyesen vásárolni. A fellelhető
ajánlataik révén ugyanis a webáruházak is jobban fel tudják kelteni az új
online vásárlók figyelmét.
Az ajándékokra
átlagosan majdnem 35 000 forintot szánunk
Idén karácsonykor átlagosan közel 35 ezer
forintot fognak költeni az internetezők szeretteik megajándékozására. A
tavalyihoz képest csaknem 14 százalékkal magasabb keret jól jelzi a karácsonyi
szezon súlyát, illetve az utóbbi időszakban tapasztalható bérnövekedés pozitív
hatását.
Továbbra is a
ruházati cikkek, játékok, könyvek és a kozmetikumok a legnépszerűbb ajándékok
Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a
csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság
körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek,
szépségápolási termékek, valamint a játékok jelentik az elsődleges
ajándékötletet.
Természetesen a nagyobb értékű műszaki cikkek,
mint például a TV-k, vagy okostelefonok, tabletek esetében is kiemelt
forgalomra számíthatnak a kereskedők, ezek a termékkörök azonban sokak számára
még mindig komoly anyagi korlátot jelentenek.
Véleményekre
alapozzuk a döntést
Az internetnek köszönhetően ma már szállást,
vagy épp az esti vacsora színhelyét is előszeretettel választjuk ki mások
értékeléseit olvasva, nem csoda tehát, hogy ez a fajta vásárlói magatartás a
hétköznapi vásárlásainkban is megjelent. A tájékozódás során az ár mellett
megjelent szempontként a termék értékeléseinek áttekintése (94 százalék),
valamint a kiszemelt kereskedő megítélése (91 százalék) is.
(forrás: GKI
Digital)