2018. december 19.

Elektromos buszok gyártása kezdődik Székesfehérváron


Székesfehérváron mutatták be az első, kínai-magyar kooperációban készült tisztán elektromos meghajtású buszt. A járművet az IKARUS és a CRRC magyarországi bejegyzésű vegyesvállalata, az Electrobus Europe Zrt. gyártja. Az elektromos busz a CityPioneer fantázianévre hallgat.


 

A 12 méter hosszú, három ajtós, végig alacsonypadlós kivitelű jármű időjárástól és terepviszonyoktól függően 200-260 km megtételére alkalmas, amelyhez 5-6 órát szükséges tölteni.

 


 

A bemutató előtt egy együttműködési megállapodást írtak alá, melynek fő célja, hogy a város önkormányzata az IKARUS cégcsoport és a CRRC Urban Traffic közös leányvállalatával, az Electrobus Europe Zrt-vel tartós együttműködést hozzon létre a város közösségi közlekedésének elektromossá és önfenntartóvá tétele érdekében. Az első elektromos busz már 2019 elején tesztelési céllal fogja róni a köröket Székesfehérvár útjain - az utasforgalomba a megfelelő engedélyek megszerzését követően állítják majd be.

 

„Egy új busz sorozatgyártásának van egy bizonyos felfutási ideje. Mi úgy számolunk, hogy a jövő évben minimum 200 darab elektromos meghajtású jármű gurul ki a gyárból, de inkább négyszáz a terv. Az utána következő évben legalább ezer darab. Ezt követően legalább 3000 darabot szeretnénk évente gyártani az elektromos hajtású buszokból. Valószínű, hogy e világviszonylatban is versenyképes járműre a piaci igények jóval nagyobbak lesznek, hiszen ma nem kapható ilyen alacsony fogyasztású, ám nagy, egy feltöltéssel 200-250 km-t megtevő busz. Paraméterei alapján úgy gondolom, óriási lesz az igény erre a járműre az európai városokban is” – mondta el a bemutatón Széles Gábor, az Ikarus cégcsoport elnöke.

 


 

Az ünnepélyes aláíráson jelen volt Duan Jielong, a Kína Népköztársaság nagykövete, aki örömét fejezte ki az Ikarus és a CRRC együttműködés kapcsán, amely fontos eleme a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatoknak. Elmondta, hogy a közép-kelet európai kínai befektetések mintegy fele Magyarországon található, ahol nagyon előnyös befektetési környezet van, és ez vonzó, nagy lehetőség a kínai vállalatoknak.

 


 

Gu Yifeng, a CRRC igazgatósági elnöke beszélt arról, hogy terveik között szerepel – kínai és magyar egyetemek bevonásával – egy közös elektromos buszokkal foglalkozó kutatóközpont létrehozása, valamint egy tesztpályával is rendelkező bemutatótelep kialakítása.

 

(forrás: okkfehervar.hu)





LEGFRISSEBB VIDEÓK

Az atomkor hajnala


„Az igazságszolgáltatás a közigazgatástól elkülöníttetik…”


A Saint-Antoine kapu pusztulása