Elektromos buszok gyártása kezdődik Székesfehérváron
Székesfehérváron mutatták be az első, kínai-magyar kooperációban készült tisztán elektromos meghajtású buszt. A járművet az IKARUS és a CRRC magyarországi bejegyzésű vegyesvállalata, az Electrobus Europe Zrt. gyártja. Az elektromos busz a CityPioneer fantázianévre hallgat.
A
12 méter hosszú, három ajtós, végig alacsonypadlós kivitelű jármű időjárástól
és terepviszonyoktól függően 200-260 km megtételére alkalmas, amelyhez 5-6 órát
szükséges tölteni.
A
bemutató előtt egy együttműködési megállapodást írtak alá, melynek fő célja,
hogy a város önkormányzata az IKARUS cégcsoport és a CRRC Urban Traffic közös
leányvállalatával, az Electrobus Europe Zrt-vel tartós együttműködést hozzon
létre a város közösségi közlekedésének elektromossá és önfenntartóvá tétele
érdekében. Az első elektromos busz már 2019 elején tesztelési céllal fogja róni
a köröket Székesfehérvár útjain - az utasforgalomba a megfelelő engedélyek
megszerzését követően állítják majd be.
„Egy új busz
sorozatgyártásának van egy bizonyos felfutási ideje. Mi úgy számolunk, hogy a
jövő évben minimum 200 darab elektromos meghajtású jármű gurul ki a gyárból, de
inkább négyszáz a terv. Az utána következő évben legalább ezer darab. Ezt
követően legalább 3000 darabot szeretnénk évente gyártani az elektromos hajtású
buszokból. Valószínű, hogy e világviszonylatban is versenyképes járműre a piaci
igények jóval nagyobbak lesznek, hiszen ma nem kapható ilyen alacsony
fogyasztású, ám nagy, egy feltöltéssel 200-250 km-t megtevő busz. Paraméterei
alapján úgy gondolom, óriási lesz az igény erre a járműre az európai városokban
is” –
mondta el a bemutatón Széles Gábor, az Ikarus cégcsoport elnöke.
Az
ünnepélyes aláíráson jelen volt Duan Jielong, a Kína Népköztársaság nagykövete,
aki örömét fejezte ki az Ikarus és a CRRC együttműködés kapcsán, amely fontos
eleme a kínai-magyar kereskedelmi kapcsolatoknak. Elmondta, hogy a közép-kelet
európai kínai befektetések mintegy fele Magyarországon található, ahol nagyon
előnyös befektetési környezet van, és ez vonzó, nagy lehetőség a kínai
vállalatoknak.
Gu
Yifeng, a CRRC igazgatósági elnöke beszélt arról, hogy terveik között szerepel – kínai és magyar
egyetemek bevonásával – egy közös elektromos buszokkal foglalkozó kutatóközpont
létrehozása, valamint egy tesztpályával is rendelkező bemutatótelep
kialakítása.
(forrás:
okkfehervar.hu)