Eltáncolt homokrajzok
Szerdán este mutatta be Homokrajzok című táncszínházi estjét a Székesfehérvári Balett Színház. Az előadásban három kortárs balettet láthatott a közönség.
A Homokrajzok című táncszínházi estben
három egyfelvonásos kortárs balettet
láthat a táncot kedvelő közönség. Az első, az Eltűnőben címet viselő költői
hangvételű táncmű az emberi kapcsolatok törékenységéről, sérülékenységéről
szól. A Kristian Ole Tangen norvég koreográfus által nyolc táncművészre
komponált darab lesz az első olyan mű a Székesfehérvári Balett Színház
repertoárján, amelyet vendég koreográfus készít a társulat számára. A második,
az est címadó darabja, a Homokrajzok, amelyet Egerházi Attila rendez és
koreografál, költői képet rajzol az elmúlásról, miközben a táncosi lét
tiszavirág életű mivoltáról szól. Az estet záró harmadik balett, a Félhomály
félelmeinkről és a démonjainkkal vívott harcról szól.
ELTŰNŐBEN
A költői hangvételű táncmű az emberi kapcsolatok törékenységéről, sérülékenységéről szól. A norvég koreográfus nyolc táncművészre készítette a darabot a Székesfehérvári Balett Színház számára.
HOMOKRAJZOK
A darab, miközben költői képet rajzol
az elmúlásról, a táncosi lét tiszavirág életű mivoltáról szól.
A tánc – lényegét tekintve – mozdulatrajzok a térben, amelyek olyanok, mint vízre rajzolt vonalak, vagy homokba írt szavak, vagy akár egy tengerparton, gyerekkéz építette homokvár, amelyet az idő vagy egy óvatlan lépés elporlaszt.
FÉLHOMÁLY
A fény részleges hiánya, amely állapot
elhomályosítja a szemet és gyengíti a látást.
Az ember fél a félhomályban, mivel nem
látja tisztán az őt körülvevő dolgokat a maguk valójában. Ilyenkor a látott
képet képzelete egészíti ki.
A félhomály előhívja a sötétben
rejtőző démonokat, amely ember által kreált lények lesben állnak élete
színfalai mögött.
A szerepek, amiket addig játszott, az álarcok, amelyeket viselt, lehullanak és nem védik többé, nem rejtik el valódi arcát.
(forrás:
fehervaribalett.hu, szekesfehervar.hu)