2020. augusztus 28.

Megépülhet a negyedik fehérvári M7-es csomópont


Komárom és Székesfehérvár között a 13-as és a 81-es út is négysávos lesz M81-es néven, ami a negyedik fehérvári M7-es csomóponton keresztül Sárbogárdig halad majd és ott ér össze a szintén előkészítés alatt álló M8-as úttal. A jelentős közlekedési fejlesztésről a Városházán tartott tájékoztatót a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Fehérvár polgármestere és az érintett területek országgyűlési képviselői.



Komoly kormányzati döntések születtek a 81-es négysávosításáról. Ezekről a fejlesztésekről már sokan és sokszor beszéltek – de ezúttal konkrét gyakorlati lépések is történtek: a projekt keretében már készül a környezeti hatásvizsgálati dokumentáció, valamint folyamatban van a környezetvédelmi engedély megszerzése is.

Még tavaly áprilisban döntött a kormány arról, hogy elkezdődhet a M81-es út építése. Ez egy hosszú munka első lépése volt, melyet most a megvalósíthatósági tanulmánytervek, építési engedélyek, kiviteli tervek készítése követ, és ezután kezdődhet a gyakorlatban a kivitelezés. A döntéshozók szándéka, hogy rövidítsék a különböző előkészítési fázisok idejét, amennyire csak lehet.
A tervezési szerződéseket a tanulmányterv és környezeti hatásvizsgálati dokumentáció elkészítésére a Komárom–Székesfehérvár és a Székesfehérvár–Sárbogárd szakaszra idén májusban írták alá. A tervezési feladat közel százhúsz kilométer hosszúságú útszakasz négysávosítása az érintett települések elkerülésével, és Székesfehérvárnál az M7 autópályán egy új csomópont létesítésével. Az 1,1 milliárd forint költségű előkészítés várhatóan 2022 első felében érhet el a jogerős környezetvédelmi engedély megszerzéséig.



Az új összeköttetés a Monostori hídtól indulva az M1 érintésével a 13-as és 81-es főutak négysávosításával vezetne az M7-ig, amelyen egy új autópálya-csomópont létesülne. A folytatásban a 63-as főút bővítése a terv Sárbogárdig - a tanulmánytervek vizsgálják az új, önálló nyomvonalon történő építkezés lehetőségét is. Ha marad a főúti négysávosítás, a települések elkerülése akkor is mindenhol megvalósul.

A hazai és nemzetközi tranzitforgalom számára az M8-M81 egy újabb, gyorsabb eljutási lehetőséget biztosíthat, amely tehermentesítheti Budapest vonzáskörzetének túlzsúfolt sztrádaszakaszait. A hosszabb távú terv pedig, hogy az M8 az M7-M6-M5 autópályák összekapcsolása után egészen az M3 autópályáig folytatódhatna, és az Egerhez vezető, nyáron átadott M25-nél érné el a sztrádát.



Első helyen áll a magyarországi balesetveszélyes csomópontok között az M7-esen a székesfehérvári déli lehajtó és az úgynevezett Auchan körforgalom, melyet turbó körforgalommá alakítanak - ennek tervezése folyamatban van és 1-2 éven belül a kivitelezés is elindulhat. A 63-as úti csomópontban rendszeresen kialakuló torlódás ezzel jelentősen csökkenhet - a legjobb megoldás ezzel együtt a negyedik autópálya lehajtó lesz majd az M7-esen Székesfehérvárnál.


(forrás: szekesfehervar.hu)


LEGFRISSEBB VIDEÓK

Az atomkor hajnala


„Az igazságszolgáltatás a közigazgatástól elkülöníttetik…”


A Saint-Antoine kapu pusztulása