2020. november 19.

Az intermodális közlekedési központ terveiről


Az intermodális közlekedési központ a különböző közlekedési ágak közötti választás lehetőségét nyújtja az egy helyen a közlekedők számára. Fehérváron a helyi, helyközi autóbuszok és a vasút találkozik egy központban, ami kiegészül kerékpáros és egyéni autós lehetőséggel.

A beruházást a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. végzi Székesfehérváron az előkészítéstől a használatba vételig, majd átadja az üzemeltetőknek. Jelenleg az építési engedélyek birtokában a tervezők a kiviteli terv szintű tenderterveket készítik, ezek egyeztetései zajlanak.
A Vasútállomás épületében is lesznek belső átalakítások, mivel a Volánbusz számára helyet kell kialakítani a fejépületben, illetve az autóbusszal utazókat is ebben az épületben fogják kiszolgálni. Ezen kívül a Vasvári Pál Gimnázium mögött egy parkolóház és felszíni parkolók, valamint a Széchenyi út irányába egy busztároló és a gépjárművezetőket kiszolgáló szociális épület létesül.



A Béke téren kap helyet egy 12 állásos buszpályaudvar, valamint a vasútállomás főbejárata és a keleti szárny által határolt területen egy közösségi tér létesül. Jelzőlámpás forgalomirányítás lesz a Deák Ferenc utca - Béke téri és a Prohászka út – Kaszap István utca csomópontokban.
A helyközi buszok jelentős része azonban nem ezeken a kereszteződéseken keresztül jár majd, hanem a Széchenyi úton, az alujáró közelében kialakítandó jelzőlámpás csomópontról nyílik majd egy a vasúttal párhuzamos kiszolgáló út a parkolókhoz és a buszpályaudvarhoz. A helyi autóbuszok a Mártírok útja – Prohászka út vonalon átmenő járatként közlekednek majd, a tervek szerint közös peronos, összehangolt átszállást biztosítva az egyes vonalak között.
A gyors és pontos autóbuszközlekedéshez a városi úthálózat kapacitásait is növelni kell, ezért az Új Váralja sor fejlesztése és összekötése a Mártírok útjával egy vasút feletti híddal elengedhetetlen a beruházáshoz. Fontos, hogy a vasút déli oldalán ez az úthálózat-fejlesztés biztosítja a gyalogos felüljáró és annak déli oldalán egy 130 férőhelyes P+R parkoló kiszolgálását. Ez a P+R parkoló már úgy lesz kialakítva, hogy helyi autóbusz-járatokat is tud fogadni, így a déli városrészeknek gyorsabb elérést tudunk adni a vasúthoz. A gyalogos felüljáró peronkapcsolatai megadják annak lehetőségét, hogy a bérlettel rendelkezők vagy a mobiltelefonon jegyet, bérletet vásárlóknak a vasútállomás épületébe be sem kell menniük.



A kiviteli terv szintű tenderterveket a tervezőknek jövő év I. negyedévében kell szállítaniuk, a terveket át kell néznie alaposan a beruházónak, az érintett MÁV Zrt-nek, illetve a város önkormányzatának és minden közműszolgáltatónak is. Amikor mindenki részéről rendben vannak a tervek, elkészül az a tervezői költségbecslés, ami alapján a Kormány dönthet a beruházás forrásbiztosításáról és indításáról. Ezt követi egy közbeszerzés, majd a szerződéskötés.

(forrás: szekesfehervar.hu)


LEGFRISSEBB VIDEÓK

„Igazából ez volt mindig a szívem vágya…”


„Hathárom”


„Próbáltam reálisan és nem ideálisan rajzolni…”