Most érdemes jelentkezni kommunikációs mesterképzésre a Kodolányin!
2024. november 15-ig még lehet jelentkezni a keresztféléves eljárásban kommunikáció MA szakra a Kodolányi János Egyetemen.
Dr. Kiss Róbert Richard Prima Primissima díjas újságírót, a Kodolányi János Egyetem Újmédia és Kreatívipari Kar dékánját, a Kommunikáció Tanszék vezetőjét kérdeztük.
Önköltséges vagy államilag finanszírozott képzések indulnak a keresztfélévben?
Mindkettőre lehet jelentkezni, tehát önköltséges és államilag finanszírozott képzésben is lehet mesterszakos kommunikációs diplomához jutni, ha valaki most a keresztfélévben jelentkezik.
Egyáltalán ilyenkor hogy-hogy hirdetnek felvételt?
Ugyanúgy valamennyi kreditet meg kell szerezniük azoknak, akik most jelentkeznek. Ezt lehet úgy is, hogy majd 2 év múlva télen fognak záróvizsgázni, de úgy is, hogy a más helyen már megszerzett kreditjeiket elismertetik. Tehát bőven vannak olyanok, akiknek érdemes élniük a lehetőséggel.
Szükséges egy alapszakos kommunikációs diploma a felvételihez?
Bármilyen alapszakos diplomával lehet jelentkezni. A pontos felvételi követelmények a felvi.hu oldalon megtalálhatóak.
Mit tanul az, aki Kommunikáció MA-ra jelentkezik a Kodolányin?
Gyakorlati jellegű és elméleti stúdiumokra egyaránt számíthat a hallgató. Már a kezdettől fogva részt vehet kommunikációs tárgyú kutatásokban, de megtanul működtetni egy médiavállalkozást is. Találkozhat a médiaipar neves szereplőivel és megismerheti a médiavállalkozás elindításához és működtetéséhez szükséges jogi hátteret is.
Lehet egy egyszerű hallgatóból médiavállalkozó?
Médiavállalkozó egy influencer is. Az MA szakos diploma segítségével szerzett tudással már otthonosan mozoghatunk éppúgy a közösségi média világában, mint ahogy fel tudunk építeni és működtetni tudunk egy saját honlapot, ki tudunk adni egy újságot, el tudunk indítani egy speciális internetes médiumot. Nem feltétele tehát annak, hogy valaki jó médiavállalkozó legyen, hogy komoly tőkével rendelkezzen, elég a saját tehetsége is, ha megtanulja az alapokat. Nagy hangsúlyt fektetünk a mesterképzésen az üzleti kommunikációra is, hiszen az utóbbi időben erre komoly igény mutatkozik a különböző szervezetek, gazdasági entitások részéről.
Ez a pénzügyekkel kapcsolatos kommunikációt jelenti?
Ez mindent jelent, ami az üzlettel, egy gazdasági társaság kommunikációjával kapcsolatos. Tehát ennél sokrétűbb, de nyilván szó lesz a pénzügyi kommunikációról és a befektetési kommunikációról is. Ugyanakkor egy nagyvállalat munkatársaként a végzős úgy el tud helyezkedni, hogy nem kell egy évig kávét főznie, és ezalatt megtanulnia az alapokat, hanem rögtön tud majd kezelni egy levelezőrendszert, vagy működtetni valamilyen felületet a cég érdekében.
Mit tart az egyetem erősségének?
A tudományos alapok és a szakmai feladatok elvégzése mellett rengeteg gyakorlati tapasztalatot szerezhet majd az, aki a mesterképzésen tanul, hiszen a médiaipar nagy nevei közül oktatnak itt sokan, így a kapcsolatrendszerét is építheti az, aki a Kodolányi mesterszakát választja a keresztfélévben.