2021. február 15.

Csalók próbálhatnak hozzáférni bankszámlájához


Időről időre új módszereket és trükköket bevető csalókról vagyunk kénytelenek beszámolni itt a Nyolcezer.hu hasábjain. Ezúttal banki ügyintézőknek „álcázott” csalókra figyelmeztet a rendőrség.

Egy számlatulajdonos a Budapesti Rendőr-főkapitányság közleményében mondja el, hogyan próbálták meg ismeretlenek megszerezni az adatait:

„A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük” stb.) rögtön a lényegre tért:
Azért hívom asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22.000 Ft-os utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett Ön a mai napon a kártyájával?
Ezt követően azt kérte, egyeztessük az adataimat. Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni.
Ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetésünket. Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.”




A rendőrség az alábbi jótanácsokkal szolgál annak érdekében, hogy ne váljuk áldozattá:


- Legyen mindig körültekintő a hasonló kapcsolatfelvételekkor! Ne vegyen komolyan semmilyen hívást, SMS-t, vagy közösségi oldalon keresztül érkezett üzenetet, illetve e-mailt, amelyben az internetbankos bejelentkezéshez és azonosításhoz szükséges jelszavát és/vagy PIN-kódját kérik Öntől!

- Szintén gyanús, ha magyartalan szövegezésű, nehezen értelmezhető e-mailben kérik Öntől ezeket, mivel az üzeneteket a külföldi elkövetők gyakran fordítóprogrammal szerkesztik.

- Ha bankjára hivatkozva hívják fel Önt, és adatokat kérnek, inkább hívja Ön vissza a bank ismert ügyfélszolgálati telefonszámát!

- Amennyiben a bank észlel bankkártyát érintő csalást, akkor az ügyféltől nem kell bekérnie részletes kártyaadatokat, hiszen a banki rendszerben azok rögzítve vannak. Soha ne adja ki adatait az ilyen típusú hívásokra, e-mailekre vagy SMS-ekre válaszolva, vagy linkekről elérhető internetes felületeken, mert egy bank SOHA NEM kér Öntől ilyen módon bizalmas adatokat. Az Ön azonosító adatai hiányában a csalók tehetetlenek, nem férnek hozzá a számlájához.

- Ismeretlen eredetű programot soha ne telepítsen fel vagy töltsön le a számítógépére, illetve a telefonjára, bárki is javasolja azt Önnek!

- Mielőtt bejelentkezne az internetbankjába, mindig ellenőrizze a böngésző címsávban a honlap pontos címét, majd kattintson a böngésző címsorban megjelenő lakat ikonra, így láthatja, hogy valóban az Ön bankja adta-e ki a honlapot. Amennyiben más jelenne meg, azonnal zárja be az oldalt!



Mit tegyünk, ha már megadtuk az adatainkat a csalóknak?

Ha az Ön adatai adathalász elkövetők birtokába kerültek, haladéktalanul jelezze az esetet a bankja felé annak központi telefonszámán, e-mail címén, vagy személyesen bármelyik bankfiókban, illetve tegyen rendőrségi feljelentést!

(forrás: police.hu)



LEGFRISSEBB VIDEÓK

Erdő-mező növényei


Új megoldásokat kell találni az új kihívásokra


„És még valami…”