Fókuszban a Balaton: rekordszámú hallgató jelentkezett a CheckINN Turisztikai Innovációs Versenyre
Hatodik alkalommal rendezi meg a CheckINN Turisztikai Innovációs Ötletversenyt a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány, idén pedig új vizekre evezhettek a pályázók, hisz a megmérettetés középpontjában Magyarország egyik legnépszerűbb turisztikai desztinációja, a Balaton áll. A versenyre több, mint 100 egyetemista hallgató jelentkezett, akik 47 különböző innovációs ötletet nyújtottak be.
A CheckINN verseny célja a turizmuságazat népszerűsítése, valamint az innovatív gondolkodásmód ösztönzése a felsőoktatásban résztvevő hallgatók körében, akik egyben a szakmai utánpótlást is képviselik. A verseny idén kiemelt népszerűségnek örvend a hallgatók körében, akik többségében 3 fős csapatokban indultak: a 47 ötlet közül 35-öt 3 fős csapatokban nyújtottak be, a többiek egyéni pályázók. Összesen 16 különböző egyetemről jelentkeztek a versenyre az ország minden részéről. A turizmus legfontosabb, egyetemistáknak szóló programja továbbra is a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatói között a legnépszerűbb, innen a jelentkezők több, mint egy harmada érkezett és őket követik a győri Széchenyi István Egyetem, valamint a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói.
A nagyszabású versenyben a beérkezett pályamunkák egy értékelési folyamaton mennek át, amely során a szakmai zsűri 3 különböző szempont alapján eldönti, melyik lesz az a 10 ötlet, amely továbbjut a második fordulóba és szakmai mentorációban részesül. A második forduló során a hallgatóknak lehetősége nyílik a területükön kiemelkedő turisztikai szakemberekkel együtt dolgozni, akiknek szívügyük a Balaton turizmusának fejlesztése, és akik segítik majd őket az üzleti stratégiájuk kidolgozásában, melyeket a verseny végén turisztikai szakemberekből álló közönség, valamint zsűri előtt mutathatnak be.
A CheckINN mentori csapatához csatlakozott idén H. Horváth Orsolya turisztikai szakértő, Valde Orsolya, a Paloznaki Jazzpiknik alapítója, Lobenwein Norbert, a SopronFest és a STRAND alapítója, a MOL Nagyon Balaton egyik vezetője, valamint Hegedűs Attila turisztikai szakértő és tanácsadó is. A csapatok pitch-re történő felkészítését idén is dr. Komár Zita prezentációs tréner segíti.